پاورپوینت تحلیل موزهپاورپوینت نمونه موردی موزهپلان موزه ایرانیپلان موزه خارجیتحلیل پلان موزهدانلود نمونه موردی موزهنقد و بررسی موزهنمونه تطبیقی موزهنمونه موردی موزهنمونه موردی موزه ایرانینمونه موردی موزه خارجی

پاورپوینت نمونه موردی موزه فرش ایران

پاورپوینت نمونه موردی موزه فرش ایران

کد محصول:M 13

موزه فرش ایران از دیدنی های استان تهران در پایتخت است و در ضلع شمالی پارک لاله، رو‌به‌روی فروشگاه سپه خیابان فاطمی قرار دارد. ساختمان موزه فرش ایران، دارای معماری شكیل و چشم‌گیری است كه آذین‌های نمای بیرونی آن به دار قالی شباهت دارد.در ادامه با سایت خانه معمار همراه باشید تا پاورپوینت نمونه موردی موزه فرش ایران تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

موزه فرش ایران از دیدنی های استان تهران

فرش یکی از مهمترین و البته قابل توجه‌ترین مواردی که در یک خانه ایرانی می‌توان یافت، است. تنوع و گوناگونی آن بسیار بالاست. به همین خاطر هم هست که در هر خانه ایران دست کم یک یا دو مورد از نقوش و طرح‌های فرش ایرانی را می‌توان مشاهده کرد. با کمی دقت می‌توان فهمید که قالی ایرانی پر از الگوهای جالب و نمادین است. این الگوها گاهی در مورد افسانه‌ها و داستان‌های قدیمی پارسی است و گاهی عناصر مهم طبیعت ایران را به زیباترین شکل به نمایش درمی‌آورند.

قالی بافی در ایران انواع مختلفی دارد و می‌توان این هنر زیبا و متعالی را هم به صورت کفپوش، دیوارکوب و هم اشکال مختلف دیگر استفاده کرد. فرش به خودی خود به دلیل اینکه یک هنر اصیل است در نزد مردم ایران، ارج و قرب بالایی دارد. قدم زدن بر روی آنها با کفش تقریباً در هر خانه ایرانی ممنوع است.

معماری موزه فرش ایران

هنر قالی بافی کار هر کسی نیست و حتی فراتر از یک کار بوده و هنر است. در کنار این موارد، فرش‌های ایرانی یک تابلو هنری هستند که عناصر مربوط به فرهنگ اقوام مختلف ایرانی را به بهترین شکل به نمایش در می‌آورند. بهترین نوع فرش دستباف هستند. آنچه در مورد این فرش‌های دستبافت جالب توجه است این است که بیشتر آنها الگوی مکتوب ندارند. فرش بافی (این کار سنتی خانم ها است) فقط از تخیل خود برای انجام این کار استفاده می کند. جالب نیست؟ خوشبختانه می توانید با این هنر اصیل ایرانی در موزه فرش ایران به صورت کامل و از نزدیک آشنا شوید.

معماری موزه فرش ایران

به هیچ وجه نمی‌توان انکار کرد که موزه فرش ایران یک گنجینه ملی بسیار بزرگ و ارزشمند است که در آن شما می‌توانید فرش‌هایی از زمان‌های مختلف و از سراسر ایران؛ از فرش‌های خوش ساخت اصفهان تا فرش‌های دستباف زیبا عشایر قشقایی را پیدا کنید. نکته مهمی که در یک نگاه پیرامون معماری موزه فرش ایران به چشم می‌آید؛ ساختمان موزه است.

اگر از نزدیک نگاه کنید، می‌بینید که این ساختمان مانند یک فرش غول پیکر به نظر می‌رسد! این کار هنر عبدالعزیز میرزا فرمانفرمائیان، معمار این موزه است. وی همچنین ساختمان را به گونه‌ای طراحی کرده که ستون‌ها سایه‌هایی بر روی ساختمان بیندازند تا دمای گرم در تابستان از این روش کاسته شود. ساختمان موزه با معماری زیبا و تزئینات خاص، به صورت چشمگیری آن را با هنر گلیم و گلیم‌بافی مرتبط می‌کند و با وقاری شکوهمندانه در کنار پارک لاله قد علم کرده و خودنمایی می‌کند.

تاریخچه موزه فرش ایران

در سال 1976 میلادی مطابق با 1354 خورشیدی پیشنهاد شد که موزه فرش ایران تأسیس شود. در همین راستا بود که برخی از کارشناسان خبره در زمینه هنر فرش و فرش‌بافی برای جمع آوری انواع مختلف فرشهای با ارزش به چندین شهر و کشور سفر کردند و پس از مدتی مجموعه‌ای منحصر به فرد و ارزشمند در راستای این هدف جمع آوری شد. روند تکمیل گنجینه موزه فرش ایران بعدها نیز با همان اهمیت اولیه ادامه پیدا کرد.

تاریخ گشایش و افتتاح رسمی موزه فرش ایران 22 بهمن 1356 مطابق با یازدهم فوریه 1978 میلادی ذکر شده است. در ابتدا تعداد محدودی از فرش‌های ایرانی در این موزه وجود داشت. همانگونه که گفته شد کار برای تکمیل این مجموعه متوقف نشده و تعداد قالی‌های موجود در آن به تدریج بهبود یافت. از گذشته تا به حال بسیاری از قالی‌های با ارزش در موزه فرش ایران برای حفظ میراث فرهنگی و انتقال تجربه تاریخی و هنری به معرض نمایش گذاشته شده اند. همچنین هدف اصلی از تأسیس این موزه توسعه هنر فرش بافی و جمع آوری انواع فرش از سراسر کشور بود. به این خاطر است که همه صحب نظران معتقدند که موزه فرش ایران برای دوستداران فرهنگ و هنر نه تنها در ایران بلکه در کل جهان به یک منبع بی‌همتا برای مطالعات، مشاهدات و تحقیق تبدیل شده است.

پاورپوینت نمونه موردی موزه فرش ایران

———————————————————————————————————————————————-

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت نمونه موردی موزه فرش ایران،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:46
  • حجم فایل:5 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

———————————————————————————————————————————————-

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت نمونه موردی موزه فرش ایران،پاورپوینت نمونه موردی موزه فرش ایران،پاورپوینت نمونه موردی موزه فرش ایران،پاورپوینت نمونه موردی موزه فرش ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *