تحلیل پلان موزهپاورپوینت تحلیل موزهپاورپوینت نمونه موردی موزهپلان موزه ایرانیپلان موزه خارجینقد و بررسی موزهنمونه تطبیقی موزهنمونه موردی موزهنمونه موردی موزه ایرانینمونه موردی موزه خارجی

پاورپوینت نمونه موردی موزه مردم شناسی خلیج فارس

پاورپوینت نمونه موردی موزه مردم شناسی خلیج فارس

کد محصول:M 14

موزه مردم شناسی خلیج فارس درشهربندرعباس بخشی از فرهنگ،آیین و تاریخ استان هرمزگان را در خود جای داده است و در بازدید از این موزه می توان با بخشی ازتاریخ و میراث کهن مردمان دیار خلیج فارس آشنا شد.در ادامه با سایت خانه معمار همراه باشید تا پاورپوینت نمونه موردی موزه مردم شناسی خلیج فارس تقدیم حضور شما عزیزان گردد.

موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس یکی از بزرگترین موزه‌های مردم‌شناسی در جنوب ایران است که در شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد. این موزه که زیرنظر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اداره می‌شود، در محوطه تاریخی برکه‌های باران ساخته شده و اسفندماه ۱۳۸۶ افتتاح شد.

موزه مردم‌شناسی خلیج‌فارس در ۳ طبقه با زیربنای ۲۵۰۰مترمربع ساخته شده که طبقه همکف دارای فضای عمومی، خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه‌ است. طبقه دوم به بخش مردم‌شناسی تعلق دارد که شامل بخش بازار سنتی، آزادسازی قلعه هرمز، صید و صیادی است. طبقه سوم نیز شامل بخش‌های باستان‌شناسی است که به غنای فرهنگی، تاریخی استان هرمزگان پرداخته شده‌است.

این موزه به دلیل قرار گرفتن در سایت تاریخی و ثبت شده برکه‌های باران، پتانسیل‌های ارزشمندی برای ایجاد یک پارک موزه‌ای فعال در بندرعباس به وجود آورده‌ است.

معماری موزه

ساختمان موزه خلیج‌فارس نمونه‌ای ارزشمند از معماری جنوب ایران است و هماهنگی، صداقت، خلاقیت و توجه به ارزش‌های هنری، معماری و فرهنگی منطقه‌ای در موزه خلیج فارس متجلی شده‌است. ساختمان این بنا برگرفته از معماری سنتی هرمزگان است. دیوارهای پشت‌بند، در و پنجره‌های چوبی و بادگیر (نورگیر مرکزی) از عناصر با ارزش معماری سنتی منطقه‌است.

شهاب‌الدین ارفعی طراح و موزه مردم‌شناسی بندرعباس در خصوص تطابق این موزه با شرایط اقلیمی و آب و هوایی و معماری بومی هرمزگان گفته است” این ساختمان ازنظر نمای بیرونی با معماری بومی هرمزگان تطابق زیادی دارد اما از نظر اقلیم و آب‌وهوا تعامل چندانی با منطقه ندارد زیرا این ساختمان دارای یک فضای بسته است و اشیا با شرایط خاصی در آن نگهداری می‌شوند. به‌طور کل در موزه‌ها نمی‌توانند با اقلیم و آب‌وهوا تعامل چندانی داشته باشند مگر اینکه به همان منظور احداث‌شده باشند.

این موزه مردم شناسی یکی از بزرگ ترین موزه های مردم شناسی ایران محسوب می شود. بنای این موزه با بهره گیری از معماری سنتی هرمزگان در محوطه تاریخی برکه های باران ساخته شده است. این موزه سه بخش دارد: بازار سنتی، صید و صیادی و آزادسازی جزیره هرمز از دست پرتغالی ها. در این موزه همچنین بخش های مختلف دیگری همچون باستان شناسی، دوره تاریخی، دوره اسلامی، بخش سکه و نگارخانه نیز وجود دارد. فضای عمومی، بخش خدماتی، کتابخانه تخصصی و نمایشگاه از امکانات موجود در موزه مردم شناسی خلیج فارس است.

در بخش بازار سنتی که اولین بخش از این موزه است ۱۱ مجسمه و تندیس که با موم ساخته شده اند قرار دارد، که وضعیت بازار و داد و ستد مردم در هرمزگان را به ما نمایش می‌دهد. در بخش مردم شناسی موزه به معرفی بازار سنتی، صید و صیادی و آزاد سازی جزیره هرمز از دستان پرتغالی ها می‌پردازند. در بخش باستان شناسی و قسمت پیش از تاریخ آثاری از جنس سنگ، فلزاتی مانند مس و قلع، سفال دیده می‌شود. این آثار مربوط هزاره سوم تا هزاره اول قبل از میلاد مسیح است.

———————————————————————————————————————————————-

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پاورپوینت نمونه موردی موزه مردم شناسی خلیج فارس،به همراه پلان ها و تصاویر
  • فرمت فایل:پاورپوینت
  • تعداد صفحات:47
  • حجم فایل:5 مگابایت  
قیمت قبلی: 120000 تومان

———————————————————————————————————————————————-

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پاورپوینت نمونه موردی موزه مردم شناسی خلیج فارس،پاورپوینت نمونه موردی موزه مردم شناسی خلیج فارس،پاورپوینت نمونه موردی موزه مردم شناسی خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *